Friday, December 19, 2014 • Evening Edition • "Guest-starring Wolverine's cold, dead corpse!"
Miracleman # 6 7 - Alan Moore Alan Davis

Miracleman # 6 7 - Alan Moore Alan Davis

By Arion in Blog on August 13, 2014

Miracleman attacks! / ¡Miracleman ataca!While Doctor Gargunza tells Liz Moran the details of his horrid past, Miracleman and Evelyn Cream track down the old villain and find his well-guarded villa. But the security personnel is no match for the invincible Miracleman.Nevertheless, “…And Every Dog Its Day” (August 1984) shows the defeat of Miracleman, as he is outwitted by his “creator”, Doctor Gargunza. Once again, Alan Moore re-elaborates classic superhero plot twists but in this case he does it so amazingly that the reader is rooting simultaneously for the hero as well as the villain. Unfortunately, it is in this chapter that Alan Davis says goodbye to the Northampton writer. And consequently “All Heads Turn as the Hunt Goes By” (February 1986) is illustrated by Chuck Austen (or Chuck Beckum as he was known back in the day). Although Chuck Austen’s abilities aren’t nearly as impressive as the ones we find in Alan Davis or Garry Leach, Chuck still manages to give us a very correct visual interpretation of Moore’s script.Evelyn Cream, the man with sapphire teeth, England’s most ruthless killer is defenseless against a monstrous creature engineered in the labs of Doctor Gargunza. Using a fascinating game of frames and panels, Moore presents to us the entire persecution as a single moment in time, thus augmenting the suspense and the sense of fear experienced by Michael Moran and Evelyn Cream. MiracledogI’ve often wondered, as a writer, when to kill a character. It’s not an easy choice and it becomes even more complicated when we have a fascinating character in mind. If the most appealing, most intriguing and most mysterious hero is on the line, do we let him go or do we retrieve him for future plotlines? For example, I wonder how George R.R. Martin manages to create so many fantastic men and women in the pages of his novels and how he gets to decide who lives and who dies. Obviously I cannot know the motives behind the writer’s work, but I can see the results. And the result of this chapter is devastating: Evelyn Cream is beheaded with a single movement, and quickly devoured by an alien beast designed to kill Miracleman. The last page, pure genius (but then again, we are talking about Alan Moore), shows the green and scaly lizard spitting out some undigested residuals. There is blood and there is, of course, the sapphire teeth of Evelyn Cream.________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Michael Moran & Evelyn CreamMientras el doctor Gargunza le cuenta a Liz Moran los detalles de su horrendo pasado,  Miracleman y Evelyn Cream rastrean al viejo villano y encuentran su resguardada villa. Pero el personal de seguridad no es rival para el invencible Miracleman.No obstante, “…Y cada día de perro” (agosto de 1984) muestra la derrota de Miracleman, que es superado en astucia por su “creador”, el doctor Gargunza. Una vez más, Alan Moore reelabora giros argumentales de superhéroes clásicos pero en este caso lo hace tan asombrosamente que el lector está entusiasmado simultáneamente con el héroe así como con el villano.Desafortunadamente, es en este capítulo en el que Alan Davis le dice adiós al escritor de Northampton. Y en consecuencia “Todas las cabezas se voltean mientras la cacería continúa” (febrero de 1986) tiene ilustraciones de Chuck Austen (o Chuck Beckum como se le conocía en ese entonces). Aunque las habilidades de Chuck Austen no son para nada tan impresionantes como las de Alan Davis o Garry Leach, Chuck aun así se las arregla para darnos una correcta interpretación visual del guión de Moore.Evelyn Cream, el hombre de los dientes de zafiro, el más despiadado asesino de Inglaterra, está indefenso frente a una criatura monstruosa creada en los laboratorios del doctor Gargunza. Usando un fascinante juego de encuadres y viñetas, Moore nos presenta toda la persecución como un sólo momento en el tiempo, aumentando así el suspenso y la sensación de miedo experimentada por Michael Moran y Evelyn Cream. man against beast / el hombre contra la bestiaComo escritor, me he preguntado a menudo cuándo matar a un personaje. No es una alternativa fácil y se vuelve más complicada cuando tenemos en mente a un personaje fascinante. Si el héroes más atractivo, más intrigante y misterioso, está al borde del abismo, ¿lo dejamos caer o lo recuperamos para futuras líneas argumentales? Me pregunto, por ejemplo, cómo se las arregla George R.R. Martin para crear tantos hombres y mujeres fantásticos en las páginas de sus novelas y cómo decide quién vive y quién muere.Obviamente no puedo saber los motivos detrás de la obra del escritor, pero puedo ver los resultados. Y el resultado de este capítulo es devastador: Evelyn Cream es decapitado con un sólo movimiento, y es rápidamente devorado por una bestia alienígena diseñada para matar a Miracleman. La última página es una genialidad pura (claro está, hablamos al fin y al cabo de Alan Moore), vemos al lagarto de escamas verdes escupiendo algunos residuos que no han sido digeridos. Ahí está la sangre y también están, por supuesto, los dientes de zafiro de Evelyn Cream.Originally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/08/miracleman-6-7-alan-moore-alan-davis.html

July comic books / cómics de julio

July comic books / cómics de julio

By Arion in Blog on August 10, 2014

With half a dozen of great comics, July proves to be a very fruitful month. Although nothing could be better than Miracleman, the second chapter of The Wicked + The Divine wins the award of best single issue of the month. I must say that the beginning of Kirkman’s Outcast was quite good, and Silver Surfer continues to be a fun title. And now without further ado, here are July’s comics as per solicitations: MIRACLEMAN #8 (W)  Various (A) Chuck Austen (CA) John Romita • Miracleman vs. Miracledog! • Miracleman and Gargunza. Their dreams have been intertwined since 1954. Tonight, one will realize his dream, and the other… • Including stories originally presented in MIRACLEMAN #7-8, plus bonus material. OUTCAST BY KIRKMAN & AZACETA #1 (MR) (W) Robert Kirkman (A) Paul Azaceta, Elizabeth Breitweiser (CA) Paul Azaceta. NEW HORROR SERIES FROM THE WALKING DEAD CREATOR ROBERT KIRKMAN! Kyle Barnes has been plagued by demonic possession all his life and now he needs answers. Unfortunately, what he uncovers along the way could bring about the end of life on Earth as we know it. SILVER SURFER #4 (W) Dan Slott (A) Michael Allred, Michael Allred • In order to return alien abductee Dawn Greenwood home, the Surfer must travel to the one place in the galaxy he dreads the most... Planet Earth! • And what should be a quick drop off turns into turns into one very... strange adventure. • Featuring: DOCTOR STRANGE, THE INCREDIBLE HULK, and some surprise guest stars. Including those movie stars on the cover! WAKE #7 (OF 10) (MR) (W) Scott Snyder (A) Sean Murphy (CA) Andrew Robinson. Two hundred years in the future, things are not looking good for the human race. But a mysterious call from the deep could change everything. The epic, flooded future of THE WAKE continues here! WICKED & DIVINE #2 (MR) (W) Kieron Gillen (A) Jamie McKelvie, Matthew Wilson (CA) Matthew Wilson, Jamie McKelvie. Diabolically divine pop-god Lucifer is in trouble. She offers superfan Laura an unprecedented deal if she helps. It's a bargain. A Faustian bargain, and they always turn out so well. Who knows who Laura will turn to fulfill it? We do. Clearly. It's our comic. You can know too if you buy this fine pictorial narrative with your human money coins. my drawing still in process / mi dibujo todavía en proceso________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Con media docena de cómics de primer nivel, julio demuestra ser un mes fructífero. Aunque nada podría ser mejor que Miracleman, el segundo capítulo de The Wicked + The Divine gana el premio al mejor número del mes. Debo decir que el inicio de Outcast de Kirkman fue bastante bueno, y Silver Surfer continúa siendo un título divertido. Y ahora, sin más preámbulos, ahí van los cómics de julio: MIRACLEMAN #8¡Miracleman versus Gargunza!OUTCAST BY KIRKMAN & AZACETA #1 (MR)Kyle ha sido asediado por posesiones demoníacas toda su vida y ahora necesita respuestas. Por desgracia, esas respuestas podrían ser su fin. SILVER SURFER #4Para regresar a un extraterrestre secuestrado a su hogar, SILVER SURFER deberá viajar al lugar de la galaxia que más le desagrada: la Tierra.WAKE #7Las cosas no pintan del todo bien para la raza humana 200 años en el futuro. Pero una misteriosa llamada desde la profundidad oceánica podría cambiarlo todo en este mundo inundado.  WICKED & DIVINE #2 (MR)Lucifer, deidad diabólicamente divina del pop, está en un buen lío. Le ofrece a la súper fan Laura un trato sin precedentes. Un trato con el diablo. Un trato faustiano, de esos que siempre terminan tan bien. ¿A quién acudirá Laura para cumplir con este trato? Averiguadlo comprando esta grandiosa narrativa pictórica con vuestras monedas humanas.Originally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/08/july-comic-books-comics-de-julio.html

Pájaros en la cabeza - Mónica Cuba Isabelle Decencière

Pájaros en la cabeza - Mónica Cuba Isabelle Decencière

By Arion in Blog on August 8, 2014

I started this blog a long time ago, or at least that’s how it feels to me. It’s hard to remember what was going on in my life in 2010 when I started posting my drawings here, and getting less than a thousand visitors a month. Today, any day actually, I get at least 2,000 visits, which translates to 60,000 visits a month.  blog information (please click on it for a larger version) / información del blog (hagan click para agrandar)I guess I’ve learned a few things about Search Engine Optimization, key words, digital ads and so on. 2014 has been the best year for this blog, not only because visits have increased considerably, but also because for the first time in my life I’m actually making money with this. Granted, it’s only a couple of bucks a month, but still that’s so much better than zero cents. my drawing still in process / mi dibujo todavía en procesoCertainly, I thank you –all of you– for your continuous support. Without you, the reader, this blog would have disappeared a long time ago. In recent months I’ve understood that I have a responsibility to my readers so I’ve tried to improve the quality of my posts, that means that now I’m giving more priority to what I write about instead of how often I do it. That is why you can observe that now I post less frequently… The second change you can observe is that now I’m writing less about art galleries and more about comic books. The reason is quite simple: most of my posts about contemporary art receive less visits than the average post, and sometimes they get zero comments. The conclusion is obvious: people come here to read about comics and films but not necessarily about art galleries, which is fine by me. I’ll continue talking about art exhibitions, as they are a part of my life, but I won’t do it as often as I used to.Just to show you an example of what I’m talking about, I’m attaching a list of posts so you can see how many visits I get for each one of them. My article about Bryan Singer’s sexual scandal, aptly titled “Days of Scandals Past” has received over one thousand hits, my posts about comics have more than one hundred visits (combining the amount of hits, the total would be around 500), and the final post has only 72 hits, and it’s no coincidence that it is a post dedicated to an art exhibition. I rest my case. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Ayer jueves se inauguró en Dédalo la muestra bipersonal “Pájaros en la cabeza” de Mónica Cuba e Isabelle Decencière, grandes amigas y talentosas artistas que han reunido su creatividad en un proyecto admirable. Con esculturas y piezas ornamentales de cerámica y madera, ambas artistas han explorado la frase que da título a la muestra, fabricando primorosamente personajes con pájaros que anidan en sus cabezas. La curaduría de la muestra es notable, y eso se hace evidente al ver la forma en que las piezas de Mónica dialogan con las de Isabelle, llenando el espacio de colorido y armonía.Por supuesto, apenas llegué a Dédalo las saludé y las felicité por una muestra tan maravillosa. Luego me quedé conversando un par de horas con mi amigo Andreé Ferro, así que tuve oportunidad de hablar sobre mi viaje a Santa Cruz (Bolivia), los enredos de la Embajada de Malasia y los nuevos proyectos que, desde ahora, estoy preparando.Les recomiendo que se den una vuelta por Sáenz Peña y visitan la sala de exposiciones de Dédalo. Quedarán sorprendidos al ver obras de tan alto vuelo.Originally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/08/pajaros-en-la-cabeza-monica-cuba.html

Swamp Thing # 61, 62, 63 64 - Moore, Veitch Bissette

Swamp Thing # 61, 62, 63 64 - Moore, Veitch Bissette

By Arion in Blog on August 4, 2014

Alan Moore’s Swamp Thing, like all literary masterpieces, was in constant evolution. It began as a horror title, then it started combining “sophisticated suspense” with fantasy, but in the final issues the shift towards science fiction was more than evident. Furthermore, Alan Moore’s ability to rescue old DC heroes from the Silver Age and turning them into fascinating characters was an unparalleled success.  Green Lantern versus Swamp ThingAnd we are the witnesses of this narrative shift in the pages of “All Flesh is Grass” (published in Swamp Thing # 61, June 1987), a deeply touching story about a planet of creatures that are very similar to Swamp Thing. In this world, every tree, every plant and every flower is a sentient being, an intelligent creature, with a soul and a conscience, if you will. And the monster from Louisiana’s swamps is not ready for something like that. He clashes onto them, he crushes them, he absorbs thousands of individuals into one gigantic body, and with countless voices inside his mind, he finds it impossible to rest or to be at peace. It’s only thanks to the intervention of Medphyl, the Green Lantern of that galactic sector, that Swamp Thing learns to control his vibrational frequency and releases, or rather expulses, the bodies that had been subsumed: “Medphyl hauls upon a dozen lines, reeling in each reclaimed soul as green photon fingers untangle it from the mesmerized central mass”. The ending, however, is extremely moving and very intense. Because in just one issue Moore addresses complex subjects like the collectivity, the strange customs of an alien civilization, the way proximity can nurture love but also suffocate it and last, but not least, the loss of the ones we love, the death, the hurried departure of our fathers or mentors that leave us always devastated, always with one last conversation that it’s owed to us, and that it will never take place, because death takes it all away from us. “Wavelength” (Swamp Thing # 62, July 1987) was written by Rick Veitch, and it’s truly an extraordinary chapter. Seems to me that after working with Moore, Bissette and Veitch found in themselves their inner voices, their essence as writers, and they both exceled at it. Veitch pays homage to “El Aleph” a short story written by the legendary Jorge Luis Borges. But Veitch also combines the erudition of a highly intellectualized plot with the irresistible charm of DC’s vast heritage. Hence, the apparition of Metron and his Mobius Chair, the undecipherable mysteries of the Source, the encounter between the New God and the Swamp Thing, the vexing nature of the Aleph and the cruel and cold demeanor of Darkseid, of Apokolips, god of darkness, and the only one interested in the Anti-Life Equation. A remarkable issue that proved that Veitch could replace Moore as the writer of Swamp Thing, which eventually did happen.   Swamp Thing & Metron And that is quite logical if you spend a few minutes thinking about it. In his introduction, Stephen Bissette explains how important it was for Alan Moore and Rick Veitch to team up: “Together they explored the science fantasy and mythic potential of both Swamp Thing and the DC Universe with the same insight and energy that the earlier ‘American Gothic’ had brought to the horror genre”. Now that the Odyssey is over, the hero must return home. And that’s what happens in “Loose Ends (Reprise)” (Swamp Thing # 63, August 1987). While Swamp Thing exterminates the men responsible for severing his link to Earth, the rest of the cast gathers and coalesces under a new light: Abigail visits his husband, Matt Cable, a man in comma, a true ‘vegetable’, Chester Williams, Liz Tremayne and Wallace Monroe decide to put all their time and effort into an ecological movement. After 3 years and with more than 40 issues, Alan Moore was finally saying goodbye to the title that had made him famous in the United States. “Return of the Good Gumbo” (Swamp Thing # 64, September 1987) is the final chapter but it’s also an extraordinary example of how a series must come to an end. Swamp Thing and Abby are finally reunited, and they decide to leave behind all the craziness, all the supernatural aspects of their past, and to simply live together, like husband and wife. The ending is heartbreaking at moments, but at the same time it has humor and a sense of humanity that turn these pages into something genuinely unforgettable.We should admire Moore’s run even more if we take into account the enormous pressure he was handling during those days. He was working 24/7, writing without a pause, and creating one masterpiece after another. In 1987 he was simultaneously writing Miracleman, Watchmen and Swamp Thing, like Bissette explains: “there was an enormous burden upon Alan’s shoulders […] and the pressure not only to deliver but also to live up to the high expectations”. Nevertheless, and against all odds, Moore created one of the most fascinating ongoing series that has ever graced the comic book industry panorama. Personally, it has taken me 2 years (from August 2012 to August 2014) to review the entire run. And it has been a task that has filled me with joy. Now I leave it all to you; read it at your leisure:Saga of the Swamp Thing # 20 & 21 http://artbyarion.blogspot.com/2012/08/saga-of-swamp-thing-20-21-alan-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 22, 23 & 24 http://artbyarion.blogspot.com/2012/08/saga-of-swamp-thing-22-23-24-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 25, 26 & 27 http://artbyarion.blogspot.com/2012/08/saga-of-swamp-thing-25-26-27-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 28, 29 & 30 http://artbyarion.blogspot.com/2012/12/saga-of-swamp-thing-28-29-30-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 31 & Annual # 2http://artbyarion.blogspot.com/2012/12/saga-of-swamp-thing-31-annual-2-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 32, 33 & 34 http://artbyarion.blogspot.com/2012/12/saga-of-swamp-thing-32-33-34-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 35, 36 & 37http://artbyarion.blogspot.com/2013/02/saga-of-swamp-thing-35-36-37-moore.htmlSwamp Thing # 38 & 39 http://artbyarion.blogspot.com/2013/02/swamp-thing-38-39-moore-woch-bissette.htmlSwamp Thing # 40, 41 & 42http://artbyarion.blogspot.com/2013/02/swamp-thing-40-41-42-moore-bissette.htmlSwamp Thing # 43, 44 & 45 http://artbyarion.blogspot.com/2013/08/swamp-thing-43-44-45-moore-bissette.htmlSwamp Thing # 46, 47 & 48 http://artbyarion.blogspot.com/2013/09/swamp-thing-46-47-48-moore-bissette.htmlSwamp Thing # 49 & 50 http://artbyarion.blogspot.com/2013/09/swamp-thing-49-50-moore-bissette.htmlSwamp Thing # 51 & 52 http://artbyarion.blogspot.com/2014/01/swamp-thing-51-52-moore-veitch-alcala.htmlSwamp Thing # 53http://artbyarion.blogspot.com/2014/01/swamp-thing-53-alan-moore-john-totleben.htmlSwamp Thing # 54, 55 & 56 http://artbyarion.blogspot.com/2014/01/swamp-thing-54-55-56-moore-veitch-alcala.html Swamp Thing # 57, 58, 59 & 60http://www.artbyarion.blogspot.com/2014/07/swamp-thing-57-58-59-60-moore-veitch.html________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ “Swamp Thing” de Alan Moore, como toda obra maestra, estaba en constante evolución. Empezó como un título de terror, luego comenzó a combinar “suspenso sofisticado” con fantasía, pero en los números finales el cambio hacia la ciencia ficción era más que evidente. De hecho, la habilidad de Alan Moore para rescatar viejos héroes de DC de la Edad de Plata y convertirlos en personajes fascinantes fue un éxito sin precedentes.  Swamp Thing & AbbyY nosotros somos los testigos de este giro narrativo en las páginas de “Toda la carne es césped” (publicado en "Swamp Thing" # 61, junio de 1987), una historia profundamente enternecedora sobre un planeta de criaturas que son muy similares a la Cosa del Pantano. En este mundo, cada árbol, cada planta y cada flor es un ser conciente, una criatura inteligente, con alma propia.Y el monstruo de los pantanos de Luisiana no está preparado para algo así. Él se choca con ellos, los aplasta, absorbe a miles de individuos en un cuerpo gigantesco, y con incontables voces dentro de su mente, le resulta imposible descansar o encontrar paz. Es sólo gracias a la intervención de Medphyl, el Green Lantern de ese sector galáctico, que la Cosa del Pantano aprende a controlar su frecuencia vibracional y suelta, o más bien expulsa, los cuerpos que han sido subsumidos: “Medphyl lanza por encima una docena de cuerdas, jalando en cada una un alma reclamada mientras que dedos de fotón verde las desenredan de la hipnotizada masa central”. El final, sin embargo, es extremadamente conmovedor y muy intenso. Porque en tan sólo un número, Moore desarrolla temas complejos como la colectividad, las extrañas costumbres de una civilización alienígena, la forma en que la proximidad puede nutrir el amor pero también sofocarlo y, por último, la pérdida de aquellos a quienes amamos, la muerte, la apresurada partida de nuestros padres o mentores que nos deja siempre devastados, siempre con la deuda de una última conversación, que ya nunca ocurrirá, porque la muerte nos arrebata todo.“Frecuencia de onda” ("Swamp Thing" # 62, julio de 1987) fue escrito por Rick Veitch, y es verdaderamente un capítulo extraordinario. Me parece que después de trabajar con Moore, Bissette y Veitch encontraron su voz interior, su esencia como escritores, y ambos lograron algo brillante. Veitch rinde homenaje a “El Aleph”, un cuento escrito por el legendario Jorge Luis Borges. Pero Veitch también combina la erudición de un argumento de alto vuelo intelectual con el irresistible encanto de la vasta herencia de DC. Allí aparecerán Metron y su Silla Mobius, los misterios indescifrables de la Fuente, el encuentro entre el Nuevo Dios y la Cosa del Pantano, la perpleja naturaleza del Aleph y la expresión cruel y fría de Darkseid, de Apokolips, dios de la oscuridad, y el único interesado en la Ecuación de la Anti-Vida. Un extraordinario número que demostró que Veitch podía reemplazar a Moore como el escritor de la colección, algo que eventualmente sucedería. The end / FinY esto es bastante lógico si lo analizamos por un momento. En su introducción, Stephen Bissette explica lo importante que fue para Alan Moore y Rick Veitch trabajar en equipo: “Juntos exploraron la fantasía de la ciencia y el potencial mítico tanto de la Cosa del Pantano como del Universo DC con la misma visión y energía que la anterior ‘American Gothic’ había traído al género de terror”. Al final de la Odisea, el héroe debe retornar a su hogar. Y eso es lo que pasa en “Cabos sueltos (Repetición)” ("Swamp Thing" # 63, agosto de 1987). Mientras la Cosa del Pantano extermina a los hombres responsables de cercenar su vínculo con la Tierra, el resto del elenco se reúne y se redefine bajo una nueva luz: Abigail visita a su esposo, Matt Cable, un hombre en coma, un verdadero ‘vegetal’; Chester Williams, Liz Tremayne y Wallace Monroe deciden enfocar todo su tiempo y esfuerzo en un movimiento ecológico. Después de 3 años y con más de 40 números, Alan Moore finalmente le decía adiós al título que lo había hecho famoso en los Estados Unidos. “Retorno del buen Gumbo” ("Swamp Thing" # 64, setiembre de 1987) es el capítulo final pero también es un extraordinario ejemplo de cómo darle fin a una serie. La Cosa del Pantano y Abby por fin se reúnen, y deciden dejar atrás toda la locura, todos los aspectos sobrenaturales de su pasado, para simplemente vivir juntos, como marido y mujer. El final es conmovedor por momentos, pero al mismo tiempo tiene humor y un sentido de humanidad que convierten estas páginas en algo genuinamente inolvidable. Deberíamos admirar la etapa de Moore aún más si tenemos en cuenta la enorme presión que experimentaba en aquellos días. Él estaba trabajando las 24 horas del día, escribiendo sin pausa, y creando una obra maestra tras otra. En 1987 estaba escribiendo simultáneamente "Miracleman", "Watchmen" y "Swamp Thing", como explica Bissette: “había un enorme peso sobre los hombros de Alan […] y la presión no solamente de las entregas sino también de estar a la altura de las expectativas”. No obstante, y contra todo pronóstico, Moore creó una de las colecciones mensuales más fascinantes que han agraciado el panorama de la industria del comic book.Personalmente, he tardado 2 años (desde agosto de 2012 hasta agosto de 2014) para reseñar toda la etapa. Y ha sido una tarea que me ha llenado de goce. Ahora, dejo todo en vuestras manos, para que lo leáis a vuestro antojo. Saga of the Swamp Thing # 20 & 21 http://artbyarion.blogspot.com/2012/08/saga-of-swamp-thing-20-21-alan-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 22, 23 & 24 http://artbyarion.blogspot.com/2012/08/saga-of-swamp-thing-22-23-24-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 25, 26 & 27 http://artbyarion.blogspot.com/2012/08/saga-of-swamp-thing-25-26-27-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 28, 29 & 30 http://artbyarion.blogspot.com/2012/12/saga-of-swamp-thing-28-29-30-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 31 & Annual # 2http://artbyarion.blogspot.com/2012/12/saga-of-swamp-thing-31-annual-2-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 32, 33 & 34 http://artbyarion.blogspot.com/2012/12/saga-of-swamp-thing-32-33-34-moore.htmlSaga of the Swamp Thing # 35, 36 & 37http://artbyarion.blogspot.com/2013/02/saga-of-swamp-thing-35-36-37-moore.htmlSwamp Thing # 38 & 39 http://artbyarion.blogspot.com/2013/02/swamp-thing-38-39-moore-woch-bissette.htmlSwamp Thing # 40, 41 & 42http://artbyarion.blogspot.com/2013/02/swamp-thing-40-41-42-moore-bissette.htmlSwamp Thing # 43, 44 & 45 http://artbyarion.blogspot.com/2013/08/swamp-thing-43-44-45-moore-bissette.htmlSwamp Thing # 46, 47 & 48 http://artbyarion.blogspot.com/2013/09/swamp-thing-46-47-48-moore-bissette.htmlSwamp Thing # 49 & 50 http://artbyarion.blogspot.com/2013/09/swamp-thing-49-50-moore-bissette.htmlSwamp Thing # 51 & 52 http://artbyarion.blogspot.com/2014/01/swamp-thing-51-52-moore-veitch-alcala.htmlSwamp Thing # 53http://artbyarion.blogspot.com/2014/01/swamp-thing-53-alan-moore-john-totleben.htmlSwamp Thing # 54, 55 & 56 http://artbyarion.blogspot.com/2014/01/swamp-thing-54-55-56-moore-veitch-alcala.html Swamp Thing # 57, 58, 59 & 60http://www.artbyarion.blogspot.com/2014/07/swamp-thing-57-58-59-60-moore-veitch.htmlOriginally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/08/swamp-thing-61-62-63-64-moore-veitch.html

Planetary # 4 - Warren Ellis John Cassaday

Planetary # 4 - Warren Ellis John Cassaday

By Arion in Blog on July 27, 2014

So far the Archeologists of the Impossible have been dealing with the secrets of the 20th century, but this time, amidst the rubbles of a destroyed office building, they find something else, something unique, something older than humanity itself.Buried below the foundations of an unassuming building, the Planetary team discovers a spaceship, a gigantic structure slightly reminiscent to a cathedral. However, even with the assistance of dozens of scientists and researchers, they cannot gain access to this mysterious vessel.Then an accident happens. Jim, a man who was not supposed to be there, stumbles onto the hull of the ship and creates a dimensional rift. Suddenly, he is trapped inside. And what he sees is something that defies his imagination.Warren Ellis presents to us the idea of an intelligent spaceship, one with a conscious; a veritable life form with circuits instead of veins, navigation systems instead of synapsis and organic fuel instead of blood. But it has been designed to be piloted by complex minds, and since its crew died eons ago, the ship has remained dormant, forever entombed in an alien world: Earth.The ship collided against our planet not thousands but millions of years ago, when the dinosaurs still reigned supreme upon the continent later known as America. For millions of years, the vessel has been waiting to be rescued, and now Jim can be its pilot. Jim steps onto the hull / Jim pisa el cascoFor the first time since the beginning of the series, Elijah Snow comes to a logical conclusion. Planetary can no longer be a passive organization, they can't simply excavate otherworldly relics from the past, they need to step up their game and be as proactive as they can be. And so he decides to help Jim, who is now the pilot of an alien transportation system.John Cassaday’s art in this issue is absolutely exquisite. A clean design and inspired lettering are combined in a cover reminiscent of old magazines; there, Jim reminds us of Captain Marvel (both in attire and posturing). The page that shows Jim stepping onto the ship’s hull is an amazing exercise of perspective. On the first panel, we get to see the entire scene diagonally and from above; and in panels 2 and 3 the camera descends progressively. In the next page, architecture shines through, Cassaday’s astonishing imagination is unleashed in this collection of Corinthian columns, art deco pillars, Renaissance vault ceilings and cathedral stained glass windows. I can only think of two artists that have impressed me so much with architecture: Cassaday and Barry Windsor-Smith. Finally, the collision of the celestial cathedral in the Jurassic period is spectacular, and the tour around the ship that Jim shares with Elijah Snow, Jakita Wagner and Drummer is outstanding.  Inside the celestial cathedral / dentro de la catedral celestial________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Collision during the Jurassic period / colisión durante el periodo jurásicoHasta ahora los Arqueólogos de lo Imposible han estado lidiando con los secretos del siglo XX, pero esta vez, entre los restos de un edificio de oficinas destruido, encuentran algo más, algo único, algo más antiguo que la humanidad. Enterrado debajo de los cimientos de un modesto edificio, el equipo de Planetary descubre una nave, una gigantesca estructura ligeramente reminiscente a una catedral. Sin embargo, incluso con la ayuda de docenas de científicos e investigadores, no pueden acceder a este misterioso bajel. Es entonces cuando ocurre un accidente. Jim, un hombre que no debería haber estado allí, se topa con el casco de la nave y crea una fisura dimensional. Repentinamente, está atrapado en el interior. Y lo que ve desafía su imaginación.Warren Ellis nos presenta la idea de una nave inteligente, con conciencia; una verdadera forma de vida con circuitos en vez de venas, sistemas de navegación en vez de sinapsis y combustible orgánico en vez de sangre. Pero ha sido diseñada para ser piloteada por mentes complejas, y como la tripulación murió hace eones, la nave ha permanecido dormida, para siempre enclaustrada en un mundo alienígeno: la Tierra. La nave chocó con nuestro planeta no hace miles sino millones de años, cuando los dinosaurios aún reinaban supremos en el continente que después sería conocido como América. Por millones de años, el bajel ha estado esperando a ser rescatado, y ahora Jim puede ser su piloto. Jim, Elijah Snow, Jakita Wagner & DrummerPor primera vez desde el inicio de la serie, Elijah Snow llega a una conclusión lógica. Planetary ya no puede ser una organización pasiva, no pueden simplemente excavar las reliquias de un pasado que no pertenece a nuestro mundo, necesitan mejorar y ser mucho más proactivos. Así que él decide ayudar a Jim, quien ahora es el piloto de un sistema de transporte alienígeno. En este número, el arte de John Cassaday es absolutamente exquisito. Un diseño limpio y un inspirado rotulado se combinan en una portada reminiscente de las viejas revistas; allí, Jim nos recuerda a Captain Marvel (tanto en el traje como en la postura). La página que muestra a Jim pisando el casco de la nave es un asombroso ejercicio de perspectiva. En la primera viñeta, vemos toda la escena diagonalmente y desde arriba; y en las viñetas 2 y 3, la cámara desciende progresivamente. En la página siguiente, la arquitectura brilla, la asombrosa imaginación de Cassaday se desata en esta colección de columnas corintias, pilares art deco, bóvedas del Renacimiento y vitrales de catedral. Sólo puedo pensar en dos artistas que me han impresionado tanto con la arquitectura: Cassaday y Barry Windsor-Smith. Finalmente, la colisión de la catedral celestial en el periodo  jurásico es espectacular, y el paseo por la nave que Jim comparte con Elijah Snow, Jakita Wagner y Drummer es sobresaliente.Originally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/07/planetary-4-warren-ellis-john-cassaday.html

Swamp Thing # 57, 58, 59 60 - Moore, Veitch Totleben

Swamp Thing # 57, 58, 59 60 - Moore, Veitch Totleben

By Arion in Blog on July 22, 2014

Sometimes it’s quite difficult for me to imagine how DC Comics survived. As most of you might know, DC went through a rough patch in the 80s, the so-called “implosion”, instead of launching new titles each month they had to cancel them due to low sales and the readership’s absence. Adam Strange attacks Swamp Thing / Adam Strange ataca a la Cosa del PantanoAnd I say it is hard to envision such moment because DC, just like Marvel, has a rich legacy of heroes and characters that defy our imagination. The problem, as usual, comes from shortsighted editors, from censorship and from lack of innovation. In other words, a fruitful land had become a barren and deserted wasteland.And that is exactly what we can observe in “Mysteries in Space” (published in Swamp Thing # 57, February 1987). Swamp Thing arrives to Rann, a planet plagued by famine, by the extinction of vegetation and all life forms, not only the world is sterile but also the people who live in it. This is why, years ago, earthman Adam Strange was regarded as a hero and as the savior of this alien civilization. Adam Strange naively thought that his contribution was limited to wearing a jet pack and shooting down monsters with his laser gun. He was wrong. His first and foremost duty was to impregnate princess Alanna, in order to give millions hope. Because if only one child was to be born, then all the people of Rann would understand that the situation wasn’t so desperate.Adam Strange was the kind of hero that I never considered exciting. And he wasn’t interesting because most writers would only see him as the classic sci-fi hero that could solve the galaxy’s problems with laser rays. Alan Moore proves that the gaudy costume and accessories were only that, an ancillary aspect of this unassuming champion. The betrayal of Thanagar / la traición de ThanagarIn “Exiles” (Swamp Thing # 58, March 1987), an amazing parallelism takes place between Rann and Alanna, heir of the throne. Authorized by Sardath, the most respected scientist, Swamp Thing decides to get in touch with this strange planet, and while doing that he resuscitates biological life forms; he turns dusty deserts into lush forests. Even though, in the process, Swamp Thing and Adam Strange must fight to the death with their former allies: two agents from Thanagar, home planet of Hawkman and Hawkwoman from the Justice League of America. Rann is made fertile again and Alanna discovers that she is at last pregnant: “She’ll return to her chambers through spotless, childless palace halls, maybe considering what to tell our offspring, if it should ask, about its father, so far away… who visits only sometimes”. And, in a way, DC learns how important it is to let the garden grow free of editorial intervention or censorship. And thus one of the most fruitful eras for DC is consolidated in this two-part story.Parental issues are still present in the following two issues. Certainly, in “Reunion” (Swamp Thing # 59, April 1987), Abigail must deal with old men and women in a retirement home; she feels compassion towards them but at the same time she feels scared, scared of death, scared of the impending disappearance of her own father. It’s only at the end of this chapter, when she finds the putrefied remnants of his progenitor that she understands her fear. “Reunion” was written by Stephen Bissette, who proves to be not only an amazing artist but also a wonderful and very gifted storyteller.Finally, “Loving the Alien” is the strangest love story I’ve read. Swamp Thing lands in a living spaceship, a spaceship bigger than a planetoid, with enough life and energy to sustain countless species. This entity doesn’t want to die alone, it wants children, and it seems only a creature like Swamp Thing can survive the brutal mating process. Alan Moore creates a story that truly feels like something out of this world. And the extraordinary art comes from John Totleben, his visual experimentation and unconventional graphics are the fundamental key of this episode.________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ A veces es bastante difícil imaginar cómo DC Comics logró sobrevivir. Como muchos de ustedes sabrán, DC pasó por una etapa difícil en los 80, la denominada “implosión”, en vez de lanzar títulos nuevos cada mes, tuvieron que cancelarlos a causa de las bajas ventas y la ausencia de lectoría. Abigail and her father / Abigail y su padreY digo que es difícil visualizar semejante momento porque DC, al igual que Marvel, tiene un rico legado de héroes y personajes que desafían nuestra imaginación. El problema, como siempre, viene de editores cegatones, de la censura y de la falta de innovación. En otras palabras, una tierra fructífera se había convertido en un terreno baldío y desértico. Y eso es exactamente lo que podemos observar en “Misterios en el espacio” (publicado en "Swamp Thing" # 57, febrero de 1987). La Cosa del Pantano llega a Rann, un planeta plagado por la hambruna, por la extinción de la vegetación y todas las formas de vida, no sólo el mundo es estéril sino también la gente que vive en él. Es por ello que, hace años, el terrícola Adam Strange fue glorificado como un héroe y como el salvador de esta civilización alienígena. Adam Strange pensaba inocentemente que su contribución se limitaba a usar una mochila propulsora y a disparar monstruos con su pistola láser. Él estaba equivocado. Su primer y más importante deber era embarazar a la princesa Alanna, para así darle esperanza a millones. Porque si tan sólo un niño llegase a nacer, entonces toda la gente de Rann entendería que la situación no era tan desesperada. Adam Strange era el tipo de héroe que nunca me pareció interesante. Y no era lo era porque la mayoría de escritores sólo lo veían como el clásico héroe de ciencia ficción que podía resolver los problemas de la galaxia con rayos laser. Alan Moore demuestra que su vistoso traje y sus accesorios con sólo eso, un aspecto secundario de este modesto campeón.  Inside the alien spaceship / al interior de la nave alienígenaEn “Exilios” ("Swamp Thing" # 58, marzo de 1987), hay un asombroso paralelo entre Rann y Alanna, heredera del trono. Con la autorización de Sardath, el científico más respetado, la Cosa del Pantano decide entrar en contacto con este extraño planeta, y mientras lo hace resucita las formas de vida biológicas; convierte un desierto polvoriento en bosques tropicales. Aunque, en el proceso, la Cosa del Pantano y Adam Strange deben pelear hasta la muerte con sus antiguos aliados: dos agentes de Thanagar, mundo hogar de Hawkman y Hawkwoman de la Liga de la Justicia de América. Rann es fértil de nuevo y Alanna descubre que por fin está embarazada: “Ella regresará a su recámara, a través de pasillos sin manchas, sin niños, quizás considerando qué debería decirle a sus hijos, si acaso llegasen a preguntarle, sobre su padre, que está tan lejos... que sólo los visita de vez en cuando”. Y, en cierto modo, DC aprende lo importante que es dejar que el jardín crezca libre de intervención editorial o censura. Y por lo tanto una de las eras más fructíferas de DC se consolida en esta historia de dos partes.El tema paterno sigue estando presente en los dos números siguientes. Ciertamente, en “Reunión” ("Swamp Thing" # 59, abril de 1987), Abigail debe lidiar con ancianos en un asilo; ella siente compasión por ellos pero al mismo tiempo se siente asustada, le teme a la muerte, le tema a la pronta desaparición de su propio padre. Es sólo al final de este capítulo, cuando encuentra los restos putrefactos de su progenitor que ella entiende ese miedo. “Reunión” fue escrita por Stephen Bissette, quien prueba ser no sólo un asombroso artista sino también un narrador maravilloso y lleno de talento.Finalmente, “Amando al alien” es la historia de amor más extraña que he leído. La Cosa del Pantano aterriza en una nave viviente, una nave más grande que un planetoide, con suficiente vida y energía para nutrir a incontables especies. Esta entidad no quiere morir en soledad, quiere hijos. Y parece que solamente una criatura como la Cosa del Pantano puede sobrevivir al brutal proceso de apareamiento. Alan Moore crea una historia que se siente de veras como algo fuera de nuestro mundo. Y el extraordinario arte es de John Totleben, su experimentación visual y sus gráficos poco convencionales son la clave fundamental de este episodio.Originally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/07/swamp-thing-57-58-59-60-moore-veitch.html

Review: The Goon Volume 3 Heaps of Ruination

Review: The Goon Volume 3 Heaps of Ruination

By Rui Esteves in Blog on July 20, 2014

CoverHeaps of Ruination brings us giant ape Goon, The Buzzard, Lagarto, sexy vampire lady, Frankie knifing something in the eye, Hellboy and more.This volume is a strange, but engaging, compilations of stories. They range from an awkwardly silly 2 page short about a simpleton crapping his pants to old school sci-fi monsters fighting Godzilla style to tormented soul and bleeding heart drama.Apart from the return of The Buzzard, this volume doesn't advance the story of the Goon, nor does it give you any further insight into its characters. What it does bring is an entertaining group of stories. My favorite is the Hellboy crossover.I love crossovers that tell a good story and manage to respect the spirit of the characters involved. Eric Powell wrote one of those crossovers. Hellboys keeps all his moodiness and badassery while Frankie remains an obnoxious little prick that just wants to stab people in the eye.There is some somewhat smart humor and some very cheap shots. But in the end its a fun and funny book. You might feel a bit guilty after laughing at some of Powell's twisted jokes, bit it will be worth it. Getting a message across In sum, good book that introduces a few secondary characters, sees the return of others and a kickass crossover.Publisher: Dark HorseYear: 2011Pages: 128Authors: Eric PowellISBN: 1595826254Follow Reading Graphic Novels on Facebook and Twitter. Originally Published at Reading Graphic Novels http://readinggraphicnovels.blogspot.com/2014/07/review-goon-volume-3-heaps-of-ruination.html

Silver Surfer # 1, 2 3 - Dan Slott Mike Allred

Silver Surfer # 1, 2 3 - Dan Slott Mike Allred

By Arion in Blog on July 16, 2014

When Stan Lee and Jack Kirby introduced Silver Surfer to the public in the pages of Fantastic Four, he was the herald of Galactus, an obedient servant that would find worlds so that his master could devour them thus placating his endless hunger.But immediately after his memorable first appearance, Silver Surfer became something else, something harder to define. He was a rebel who would fight against Galactus in order to save Earth, but he was also a melancholic outcast, a misunderstood loner, an unwilling hero with enough inner doubts to compete against Shakespeare’s Hamlet. Dan Slott recovers the cosmic grandeur present in the origin of the character and grounds it with the incorporation of Dawn, an ordinary girl from Earth that suddenly turns into “The Most Important Person in the Universe” (coincidentally, the title of the inaugural chapter).“Everything and All at Once” describes Dawn’s adventures, as she manages to free herself from her alien captors and has enough courage and charisma to lead a revolt against the Incredulous Zed and his powerful army. But it’s only in the third chapter, titled “Change of Heart”, when we get to admire the full scope of Slott’s ambitious tale. For me, the moments shared between the Never Queen and Eternity are priceless. They are also a magnificent homage to Marvel’s cosmic past.Of course, as you may have imagined, I didn’t buy this title only because of Dan Slott. I should say, in fact, that I bought it because of Michael Allred and Laura Allred, one of my favorite artistic teams. Last year they graced the pages of FF (as a matter of fact, in FF # 16, they portrayed a vibrant and very likeable Silver Surfer, perhaps a prophecy of what was yet to come).With only a few issues, I’ve already read a lot of positive comments about this new Silver Surfer series. I would say it is by far the best treatment of Galactus’s herald that I’ve seen in decades. And it is all thanks to the great creative team formed by Dan Slott and Mike Allred.For the past few years, Slott has been comfortably entrenched in the gulfs of the Spider-Man universe, but once upon a time he was a new writer, someone completely unknown, someone eager to tell stories about the human –and the superhuman– condition. When I read his first issues in She-Hulk I knew I had found someone special, an author with a refreshing perspective and an impeccable sense of humor. And all of that is rescued in the pages of Silver Surfer. Because Slott does succeed in combining the cosmic threats and larger-than-life heroes with clever jokes, sharing always the sensibilities of Russell T. Davies (creator of famous British series like “Queer as Folk”), the man responsible for the current success of “Doctor Who” (in fact, Slott publicly acknowledges his creative debt with Mr. Davies). Even Silver Surfer’s sense of grandeur, the impossible odds and the extraterrestrial threats, seem to keep the same jovial spirit of a legendary TV series like “Doctor Who”.So do I recommend Silver Surfer? Yes, by all means!   Silver Surfer using his cosmic powers / Silver Surfer usando sus poderes cósmicos________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ DawnCuando Stan Lee y Jack Kirby presentaron a Silver Surfer en las páginas de los Cuatro Fantásticos, él era el heraldo de  Galactus, un sirviente obediente que encontraba mundos para que su amo pudiese devorarlos y, así, aplacar su hambre infinita.Pero inmediatamente después de su memorable primera aparición, Silver Surfer se convirtió en algo más, algo difícil de definir. Fue un rebelde que peleó contra Galactus para salvar la Tierra, pero también fue un marginado melancólico, un solitario incomprendido, un héroe por obligación con suficientes dudas internas para competir con el Hamlet de Shakespeare. Dan Slott recupera la grandeza cósmica presente en el origen del personaje y la asienta en tierra firme con la incorporación de Dawn, una chica ordinaria de la Tierra que repentinamente se convierte en “La persona más importante del universo” (no es coincidencia que ese sea el título del capítulo inaugural).“Todos y todo a la vez” describe las aventuras de Dawn, quien se las arregla para liberarse de sus captores alienígenos y tiene suficiente valentía y carisma para liderar una revolución en contra de Zed, el Incrédulo y su poderosa armada. Pero es sólo en el tercer capítulo, titulado “Cambio de corazón”, cuando podemos admirar el verdadero alcance del ambicioso relato de Slott. Para mí, los momentos compartidos entre la Reina Nunca y Eternidad son invalorables. También son un magnífico homenaje al pasado cósmico de Marvel. Never Queen's heart / el corazón de la Reina NuncaDesde luego, como pueden haber imaginado, no compré este título sólo por Dan Slott. Debería decir, de hecho, que lo compré por Michael Allred y Laura Allred, uno de mis equipos artísticos favoritos. El año pasado agraciaron las páginas de "FF" (de hecho, en el FF # 16, retrataron a un Silver Surfer vibrante y muy simpático, tal vez una profecía de lo que estaba por venir).Con pocos números, ya he leído muchos comentarios positivos sobre esta nueva colección de Silver Surfer. Yo diría que es de lejos el mejor tratamiento del heraldo de Galactus que he visto en décadas. Y es todo gracias al gran equipo creativo formado por Dan Slott y Mike Allred.En años recientes, Slott se había atrincherado cómodamente en las cavidades del universo de "Spider-Man", pero hace mucho tiempo él fue un escritor nuevo, alguien completamente desconocido, alguien impaciente por contar historias sobre la condición humana –y la superhumana. Cuando leí sus primeros números en "She-Hulk" supe que había encontrado a alguien especial, a un autor con una perspectiva refrescante y un impecable sentido del humor. Y todo ello es rescatado en las páginas de "Silver Surfer".  Never Queen & EternityY es que Slott tiene éxito al combinar las amenazas cósmicas y los héroes legendarios con bromas astutas, compartiendo siempre las sensibilidades de Russell T. Davies (creador de famosas series británicas como “Queer as Folk”), el hombre responsable por el éxito actual de “Doctor Who” (de hecho, Slott admite públicamente su deuda creativa con el señor Davies). Incluso el sentido de grandeza de Silver Surfer, los retos imposibles y las amenazas extraterrestres, parecen conservar el mismo espíritu jovial de una serie de televisión tan legendaria como “Doctor Who”. Silver Surfer & DawnAsí que, ¿les recomiendo Silver Surfer? ¡Claro que sí! Originally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/07/silver-surfer-1-2-3-dan-slott-mike.html

El viaje - Mónica Cuba (Galería Yvonne Sanguineti)

El viaje - Mónica Cuba (Galería Yvonne Sanguineti)

By Arion in Blog on July 13, 2014

Faithful to my promise, I’m including the new restored pages of Miracleman #5 You can find my original review here:http://artbyarion.blogspot.com/2013/01/miracleman-5-alan-moore-alan-davis.html Now that I am rereading Miracleman I’m enjoying the stories even more than the first time…  The past of Doctor Gargunza is fascinating, he’s more than a villain, he’s one of the richest characters of Moore’s Miracleman, perhaps rivaled only by Evelyn Cream. This is why Marvel’s sixth issue (which coincides with Eclipse’s Miracleman #5) is probably one of my favorites. The horror of the past is summoned by Doctor Gargunza, and like defenseless spectators we have no other option but to continue to gaze upon his dark secrets. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________El 2010 solía ir a la Galería Yvonne Sanguineti  todos los meses. Y cuando se inauguró la muestra “El viaje” de Mónica Cuba, en noviembre, yo estuve presente. http://artbyarion.blogspot.com/2010/11/two-2.html El otoñoEn ese entonces no conocía a Mónica pero sus cuadros y sus objetos artísticamente intervenidos suscitaron en mí una extraña emoción. Había algo valioso en ellos, algo que iba mucho más allá de la materialidad de, por ejemplo, una maleta, algo maravilloso que la artista lograba transmitir al público.4 años después, la Galería Yvonne Sanguineti volvió a convocar a Mónica Cuba. El resultado: “Mujer corazón de papel”, una muestra extraordinaria que es el testimonio irrefutable de la evolución artística de Mónica. A pasos agigantados, en estos últimos cuatro años, Mónica ha consolidado su visión, ha perfeccionado su técnica y ha pintado cuadros absolutamente impresionantes. Mis dos obras favoritas se complementan mutuamente, no sólo por la temática sino también por el tratamiento cromático, por la calidez y frialdad contrastante que se desprende de ellos. Me refiero a “El otoño” y a “De espaldas a ti”, un cuadro inolvidable, de una intensidad sobrecogedora, que me acompañará en el recuerdo de aquí a 4, 10 o 30 años más. De espaldas a tiLa muestra seguirá abierta al público hasta el día 19 de julio. La dirección es avenida Grau 810 Barranco. Están todos cordialmente invitados a darse una vuelta por ahí y a admirar tanto buen arte.Arcadio B.Originally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/07/el-viaje-monica-cuba-galeria-yvonne.html

Miracleman Book 1: A Dream of Flying

Miracleman Book 1: A Dream of Flying

By Arion in Blog on July 9, 2014

In Miracleman Book 1: A Dream of Flying, Marvel collects issues 1 through 5 of the famed series. Marvel, of course, has included a substantial amount of material that I have yet to review (as most of it didn’t appear on the original Eclipse editions that I own). Nevertheless, with the fifth issue I can safely assume that I have reviewed Miracleman Book 1, if not in its entirety at least in its most essential and fundamental aspects.  Marvel’s edition of Miracleman #5 actually coincides with Eclipse’s Miracleman #4 In the Eclipse edition, the Red King Syndrome story was absurdly divided in 2 issues. Marvel, however, had the good idea of presenting them together in the same chapter. To get a better understanding of this first volume I ask you to please check the following links:Miracleman #1http://artbyarion.blogspot.com/2012/01/miracleman-1-alan-moore-garry-leach.htmlhttp://artbyarion.blogspot.com/2014/03/gabinete-de-dibujos-galeria-pepe-cobo.htmlhttp://artbyarion.blogspot.com/2014/03/exposicion-de-arte-abstracto-iosu.htmlMiracleman #2http://artbyarion.blogspot.com/2012/01/miracleman-2-alan-moore-garry-leach.htmlhttp://artbyarion.blogspot.com/2014/04/mamamia-dedalo.htmlMiracleman #3http://artbyarion.blogspot.com/2012/01/miracleman-3-alan-moore-alan-davis.htmlhttp://artbyarion.blogspot.com/2014/07/the-annotated-miracleman.htmlMiracleman #4http://artbyarion.blogspot.com/2012/01/miracleman-4-alan-moore-alan-davis.html________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________En Miracleman Book 1: A Dream of Flying, Marvel reúne los números 1 al 5 de la afamada serie. Marvel, por supuesto, ha incluido una cantidad sustancial de material que aún no he reseñado (la mayor parte no aparecía en las ediciones originales de Eclipse que están en mis manos). No obstante, con el quinto número seguramente puedo asumir que he reseñado el Libro 1 de Miracleman, tal vez no entero pero sí en sus aspectos más esenciales y fundamentales. La edición de Marvel de Miracleman #5 de hecho coincide con el Miracleman #4 de Eclipse. En la edición de Eclipse, el Síndrome del Rey Rojo se divide absurdamente en 2 ejemplares. Marvel, sin embargo, tuvo la buena idea de presentarlos juntos en un mismo capítulo.  Para entender mejor este primer volumen les pido que por favor revisen los siguientes links:Miracleman #1http://artbyarion.blogspot.com/2012/01/miracleman-1-alan-moore-garry-leach.htmlhttp://artbyarion.blogspot.com/2014/03/gabinete-de-dibujos-galeria-pepe-cobo.htmlhttp://artbyarion.blogspot.com/2014/03/exposicion-de-arte-abstracto-iosu.htmlMiracleman #2http://artbyarion.blogspot.com/2012/01/miracleman-2-alan-moore-garry-leach.htmlhttp://artbyarion.blogspot.com/2014/04/mamamia-dedalo.htmlMiracleman #3http://artbyarion.blogspot.com/2012/01/miracleman-3-alan-moore-alan-davis.htmlhttp://artbyarion.blogspot.com/2014/07/the-annotated-miracleman.htmlMiracleman #4http://artbyarion.blogspot.com/2012/01/miracleman-4-alan-moore-alan-davis.htmlOriginally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/07/miracleman-book-1-dream-of-flying.html

The annotated Miracleman

The annotated Miracleman

By Arion in Blog on July 7, 2014

Miracleman #3http://artbyarion.blogspot.com/2012/01/miracleman-3-alan-moore-alan-davis.htmlOver 2 years ago I begun an ambitious task: to review Alan Moore's Miracleman.  I decided to do it without worrying about actually having the complete collection.  I only bought the first issues and I reviewed them.  But I loved them so much that I couldn't stop, and the problem is that each issue was considerably more expensive than the previous one. I stopped at issue #5, hating the economy and my very limited budget. Today I'm a happier guy because Marvel is reprinting Miracleman and I can afford the new price: 4.99 per issue.So instead of rewriting my reviews I have decided to share with you the new pages (which have been recolored and restored) and include a link to my old reviews. That way you get the best of both worlds. So Enjoy!________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Miracleman #3http://artbyarion.blogspot.com/2012/01/miracleman-3-alan-moore-alan-davis.htmlHace 2 años empecé una ambiciosa tarea: reseñar el Miracleman de Alan Moore. Decidí hacerlo sin preocuparme por tener toda la colección.   Sólo compré los primero números y los reseñé. Pero me gustaron tanto que no pude parar, y el problema es que cada número era considerablemente más caro que el anterior. Me detuve en el #5, odiando a la economía y a mi muy limitado presupuesto.  Hoy día soy una persona más feliz porque Marvel está reimprimiendo Miracleman y el nuevo precio es asequible: 4.99 por ejemplar.Así que en vez de rescribir mis reseñas he decidido compartir con ustedes las nuevas páginas (que han sido recoloreadas y restauradas) e incluir un link de mis viejas reseñas. De ese modo tienen lo mejor de dos mundos. Así que ¡a disfrutar!Originally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/07/the-annotated-miracleman.html

X-Women - Claremont Milo Manara

X-Women - Claremont Milo Manara

By Arion in Blog on July 3, 2014

When I was in high school I loved summer vacations. It was a real pleasure to simply wake up late and read comic books for hours, without a care in the world. Back then, most of the comics I used to read were European publications. I was familiar with the work of legendary artists such as Milo Manara, Esteban Maroto, Horacio Altuna, Moebius, Eleuteri Serpieri, José Ortiz, Sergio Toppi, Vicente Segrelles, Tanino Liberatore, etc. All of them were truly magnificent and incredibly talented; in fact, their pages were so beautiful and attractive that no reader could resist being seduced.Perhaps, one of the most famous artists of this list is the Italian Milo Manara, a man who became famous for his voluptuous women, for his lascivious paintings and for the unbridled sexual energy that seemed to permeate every one of his drawings. As an illustrator, only a few can rival against him, as a master of the erotic art, even fewer can compare to him.So I was absolutely delighted when I heard Manara would be providing pencils and inks for X-Men, or rather for an X-Women one shot. I knew I had to buy it and so I did. Veteran writer Chris Claremont concocted a fun story, with slightly silly plot twists that are naïve enough to be entertaining. The Claremont of 2009 couldn’t be further away from the Claremont of the late 70s and early 80s, but maybe there is something refreshing in this unpretentious approach, in this lack of grandiloquence, in this methodology of amusement that seeks only to elicit a complicit smile from the readers.  Sexy outfits for Kitty Pride & Rachel Summers / trajes sexy para Kitty Pride y Rachel Summers“X-Women” starts with Rogue, Storm, Kitty Pride, Psylocke and Rachel Summers going to Greece for a much needed week of rest and relaxation. It’s such a joy to see these women, perhaps the most beautiful and powerful of the Marvel Universe, getting drunk and partying like there is no tomorrow. It seems to me that Claremont was comfortable enough with Manara that he simply left the driving seat to him and tagged along for the rest of the journey as a courteous copilot. And possibly that’s why we get to see some sequences that would be unthinkable in a regular X-Men comic. I’m talking about the constant presence of lesbian undertones and homoerotic elements. We have gay couples in bed, in a deluxe Mediterranean cruise; or openly lesbian couples lovingly fondling each other in the cosmopolite parties attended by the young mutants.I think it’s evident that the star here is Manara, so I’d like to share with you some of my opinions. The cover is a wonderful example of visual attractiveness, and in addition to the sexy poses of the X-Women there is also a horror element (the skull), something that disturbs this otherwise paradisiac scenery.Of course, just like so many of his predecessors, Manara takes every chance he has to redesign the uniform of the heroines. Rachel Summers and Kitty Pride exude sensuality in their new outfits; in the waterfall scene, we get a delightful dance that shows the best attributes of Kitty Pride, Rogue and Storm. Manara is also amazing when it comes to depicting lighthearted moments, Kitty’s incursion through the cruise is priceless. However, one of my favorite compositions is the double page spread in which the X-Women are captured and taken to an “airplane graveyard”. The final page is an extraordinary illustration that mixes pin-up sensibilities with an inimitable joie de vivre. Rogue, Storm, Kitty Pride, Psylocke, Rachel Summers and Emma Frost look hotter than ever.  Extraordinary erotic choreography / extraordinaria coreografía erótica________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Kitty Pride invading the privacy of a gay couple / Kitty Pride invadiendo la privacidad de una pareja gayCuando estaba en secundaria me encantaban las vacaciones de verano. Era un verdadero placer simplemente levantarme tarde y leer cómics por horas, sin ninguna preocupación. En ese entonces, la mayoría de cómics que leía eran publicaciones europeas. Estaba familiarizado con la obra de artistas legendarios como Milo Manara, Esteban Maroto, Horacio Altuna, Moebius, Eleuteri Serpieri, José Ortiz, Sergio Toppi, Vicente Segrelles, Tanino Liberatore, etc. Todos ellos eran verdaderamente magníficos e increíblemente talentosos; de hecho, sus páginas eran tan hermosas y atractivas que ningún lector podría resistirse a ser seducido.Tal vez uno de los artistas más famosos de esta lista es el italiano Milo Manara, un hombre que se volvió famoso por sus mujeres voluptuosas, sus pinturas lascivas y por la energía sexual desatada que parecía permear cada uno de sus dibujos. Como ilustrador, sólo unos pocos pueden rivalizar con él, como maestro del arte erótico, son incluso menos los que pueden compararse a él.Así que quedé encantado cuando escuché que Manara proporcionaría lápices y tintas a los X-Men, o más bien a las X-Women. Sabía que tenía que comprarlo y así lo hice. El veterano escritor Chris Claremont ensambla una divertida historia, con giros argumentales ligeramente tontos pero que tienen la ingenuidad necesaria para ser entretenidos. El Claremont de 2009 no podría estar más alejado del Claremont de fines de los 70s y principios de los 80s, pero quizás hay algo refrescante en este enfoque sin pretensiones, en esta ausencia de grandilocuencia, en esta metodología de lo ameno que busca únicamente provocar una sonrisa cómplice en los lectores. X-Women captured / las Mujeres X capturadas“X-Women” empieza con Rogue, Storm, Kitty Pride, Psylocke y Rachel Summers, quienes van a Grecia para una muy merecida semana de descanso y relajo. Es todo un disfrute ver a estas mujeres, tal vez las más bellas y poderosas del Universo Marvel, emborrachándose y yendo a fiestas sin parar. joie de vivreMe parece que Claremont estaba lo suficientemente cómodo con Manara como para dejarle el asiento del conductor y acompañarlo durante el resto del viaje como un cortés copiloto. Y posiblemente por eso es que vemos algunas secuencias que serían impensables en un cómic habitual de X-Men. Hablo de la constante presencia de tonos lésbicos y elementos homoeróticos. Tenemos parejas gay en cama, en un crucero mediterráneo de lujo; o parejas abiertamente lesbianas que se acarician entre sí amorosamente en las fiestas cosmopolitas a las que asisten las jóvenes mutantes. Creo que es evidente que la estrella aquí es Manara, así que me gustaría compartir con vosotros algunas de mis opiniones. La portada es un maravilloso ejemplo de atractivo visual, y además de las poses sexy de las Mujeres X, también hay un elemento de terror (el cráneo), algo que perturba este escenario paradisíaco.Desde luego, al igual que muchos de sus predecesores, Manara aprovecha todas las oportunidades para rediseñar el uniforme de las heroínas. Rachel Summers y Kitty Pride exudan sensualidad en sus nuevos trajes; en la escena de la cascada, tenemos una deliciosa danza que muestra los mejores atributos de Kitty Pride, Rogue y Storm. Manara también es asombroso en los momentos más desenfadados, la incursión de Kitty a través del crucero es inmejorable. Sin embargo, una de mis composiciones favoritas es la página doble en la que las Mujeres X son capturadas y llevadas a un "cementerio de aviones". La página final es una ilustración extraordinaria que mezcla sensibilidades de pin-up con un inimitable joie de vivre. Rogue, Storm, Kitty Pride, Psylocke, Rachel Summers y Emma Frost se ven más candentes que nunca.Originally Published at http://artbyarion.blogspot.com/2014/07/x-women-claremont-milo-manara.html

Preview: LOLA XOXO #3

Preview: LOLA XOXO #3

By Rui Esteves in Blog on June 30, 2014

Cover Siya Oum – Story & ArtAspen’s newest hit series continues!Lola departs on her first trading route, leaving the confines of New York City along with the Wasteland Trading Company. However, the perils that exist on the road can prove to be even worse than the city—and deadly . Meanwhile, Conrad decides to take matters into his own hands and find a way to go after Lola—at all costs!One of 2014’s most exciting debuts, LOLA XOXO is ready to take you on an incredible adventure unlike any other!LOLA XOXO #3 is in stores July 9th, 2014! Preview Page 1 Preview Page 2 Preview Page 3 Cover B Cover C Cover D Cover E Follow Reading Graphic Novels on Facebook and Twitter. Originally Published at Reading Graphic Novels http://readinggraphicnovels.blogspot.com/2014/06/preview-lola-xoxo-3.html

Preview: FATHOM ANNUAL #1

Preview: FATHOM ANNUAL #1

By Rui Esteves in Blog on June 13, 2014

CoverFATHOM ANNUAL #1David Wohl, Nei Ruffino, Vince Hernandez – StoryDennis Calero, Nei Ruffino, Jordan Gunderson – ArtMichael Turner’s FATHOM returns!Aspen's first ever FATHOM ANNUAL arrives, jam-packed with three all new stories featuring some of the most popular characters in the Fathom universe—and more! Join veteran FATHOM writer David Wohl as he gives us an inside look at Aspen's former love interest, Chance Calloway, and his thrilling exploits away from her, as he adapts to a whole new world of Blue and Human cooperation! Fan favorite illustrator Nei Ruffino debuts a new FATHOM story all her own, as she handles the writing and art duties in a special tale featuring Aspen Matthews and her new close friend Judith! And Fathom: Kiani writer Vince Hernandez takes Aspen Matthews on a journey to discover a lost city hidden deep under the surface of the water, only what she discovers instead is far more shocking!Don’t miss out on the debut of the first ever FATHOM ANNUAL #1 in this thrilling oversized issue featuring a re-mastered FATHOM cover by series creator Michael Turner and Peter Steigerwald!FATHOM ANNUAL #1 is in stores June 18th, 2014! Preview Page 1 Preview Page 2 Preview Page 3Follow Reading Graphic Novels on Facebook and Twitter. Originally Published at Reading Graphic Novels http://readinggraphicnovels.blogspot.com/2014/06/preview-fathom-annual-1.html

Transmetropolitan'o'ton #5

Transmetropolitan'o'ton #5

By Rui Esteves in Blog on June 11, 2014

Cover Spider Jerusalem and his filthy assistants are back in this fifth rendition of Spider's journalistic saga in The City.Lonely City could very well be two different books. One that gives a little and rare insight of Spider's childhood and his thoughts on society and the City. The other depicts Warren Ellis's love (or lack thereof) for the established power and authority.In Here to Go (first story) Spider reminisces about his first encounter with death and how it changed his perception of his hero at the time. Its a fun story with over the top characterization that lifts your spirit (only to have it shattered in the last half of the book). Good Morning After that you have 21 Days in the City. This is not a story per se, but a compilation of one page images with Spider's take on society. While this does not advance the story, it gives a nice insight at Spider's mind (the nice side).But its Lonely City that steals the show. The last story of this TPB is what you'll remember at the end of the day. Its a harsh tale about police abuse of authority, corrupt government and the consequences of screwing with them. When Spider gets involved in the investigation of a hate crime that the City Police Department is trying to make go away, things take a bad turn for the worst.For the first time Spider gets scared, truly frightened. And with good reason. In the end the Smiler draws first blood, and Spider's world will be left upside down. The Rain I've not read a comic in a couple of months. Somehow lost interest in them. But there's nothing like a great comic to get the fire going again.Publisher: VertigoYear: 2009Pages: 144Authors: Warren Ellis, Darick RobertsonISBN: 1401228194Follow Reading Graphic Novels on Facebook and Twitter. Originally Published at Reading Graphic Novels http://readinggraphicnovels.blogspot.com/2014/06/transmetropolitanoton-5.html

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